Fjällräven

Fjallraven logo

Cieľom firmy je vyrábať inovatívne a funkčné vybavenie, a to sa určite darí - svojich priaznivcov si našla naprieč generáciami a v priebehu rokov získala veľa významných ocenení. V súčasnej dobe sa výrobky Fjällräven predávajú vo viac ako 20 krajinách. 

Práve príroda a životné prostredie je to, čo okrem spokojnosti zákazníka leží tvorcom batohov Fjällräven na srdci. Motto "Nezanechať žiadne stopy" sa im stalo mantrou. Svoje výrobky preto navrhujú tak, aby boli nielen funkčné, ale aj vydržali čo najdlhšie a mali nadčasový dizajn.

K zdrojom je však šetrná aj samotná výroba - zlepšovanie výrobných procesov, vyberanie vhodných surovín a znižovanie spotreby vody, energií a chemikálií sú úplnou samozrejmosťou. Okrem stratégie "Reduce, reuse, recycle", používajú napríklad iba impregnáciu bez fluorocarbonu (PFC), ktorý životnému prostrediu jednoznačne škodí.

Spoločnosť Fjällräven sa tiež už mnoho rokov angažuje pri ochrane zvierat, najmä ohrozenej škandinávskej líšky polárnej, ktorá je stvárnená aj v ich logu. Tej hrozí vyhynutie predovšetkým kvôli prekrásnej kožušine, ktorá je lákadlom pre lovcov poháňaných dopytom módneho priemyslu. 

Nadčasové batohy Kanken okrem pekného a funkčného dizajnu má aj iné poslanie - šetriť chrbát detí aj dospelých. Pôvodne bol vyvinutý pre školákov v roku 1978, kedy boli populárne tašky cez rameno a tak sa aj zvyšoval počet detí so zdravotnými problémami.  Batoh Kanken je stále populárny a možno ho označiť za vynikajúcu voľbu na cestu do školy, pohyb v prírode, jazdenie na bicykli do práce. Sú vyrobené z odolného a ľahkého materiálu Vinylon F.